torsdag 16 april 2009

Måste dom göra det så in i bangen spännade?

Nervspännande framför datorn! Så glad jag tog med min bärbara så jag fick se det. Fast lite krångel med livestream (hade inte med uppkopplingen på jobbet att göra) gjorde att det stod redan 3-1 till Udinese när jag fick bild (fast de målen fick jag ju se i pausen). Men Werder spelade upp sig och fick till slut 3-3 vilket totalt ger 6-4 och SEMIFINAL!!!! Trots en missad straff från Diego....men han är förlåten då han gjorde 2 av målen ändå. Pizarro gjorde det tredje. Werder bör verkligen jobba på att få behålla de där två (Diego rycker Juve i och Pizarro är bara ett lån från Chelsea).

Men det var dramatik. Basti fick inte spela från start utan Schaaf spelade med Pasanen. Men han blev inbytt en bit in i andra halvlek, han spela några minuter och blev sedan utburen på bår! Min Basti! (han är min favvoytterback nr 2 ju) men han repade sig och kom in igen. Och jag är ju inte ett dugg partisk ;) men nog blev det bättre på vänsterkanten efter att Pasanen gått ut. Till höger spelade ju så klart Clemens!

Även HSV tog sig vidare, de förlorade visserligen borta mot Man C med 2-1 men 4-3 totalt. Så nu får Werder träffa på dom i ännu en semifinal till (de möts i semi i DFB-pokalen nästa vecka). Som SVW fan ska man egentligen hata HSV (derbyn och Nordkonkurrenter) men jag gillar ju Marcell och Piotr så jag tycker det är okej. Så länge de inte slår mina grön-vita så.... :) Helt klart är att finalen blir mellan Tyskland-Ukraina. För i den andra semin möts FC Shakhtar Donetsk och FC Dynamo Kiev. Semifinalerna spelas 30 april och 7 maj. Finalen går 20 maj i Istanbul.

Inga kommentarer: