onsdag 10 juni 2009

Kursavslutning-Lunch-Shopping

Började dagen med avslutning på kostkursen. Som idag bestod mer av träningslära. Konditionsträning-Förbränningsträning-Styrketräning och vad man bränner med de olika träningspassen. Sen en snabbgenomgång av allt vi pratat om. Samt att hon noga predikade vikten av att lägga in en vilodag ibland! Så okej då idag får bli en vilodag. Det är ju match ikväll som jag kan se på. Sverige visserligen men bättre än inget. Och 3 timmar på stan är ändå något även om man inte går så man blir svettig precis.

Så har jag äntligen hittat ett smaksatt vatten jag inte nästan kräks av, BonAqua Emotion apple. Tyvärr verkar den bara finnas i småflaskor? Eller i alla fall nere på stan, ska leta igenom de större affärerna imorgon. Kommer glädja min kostlärare mycket!

Sen lunch med Helena, och lille Johannes 6 veckor gammal, på Pralin. Åt en supergod Kycklingsallad! Mumsig var den.
Sen shopping i tre timmar. Både roligt och sånt som inte är så kul men nödvändigt, som tex skumgummitoppar till MP3-hörlurarna, förlängningsadapter till nätverkskablar, bomullspaddar. Kul shopping som ett rätt så chockrosa sommarnagellack, sen efter lite jakt ett grönt nagellack. En jättefin sommartunika i ljusblått i underbart tyg på KappAhl, läppglas i CocaCola smak (får man inte dricka det får man ta smaken från annat håll ;) ).

Så har jag utnyttjat min ångervecka på både mobilabonnemanget (jag vill verkligen inte krångla med två telefoner. Jag väntar ett år tills mitt nuvarande är uppsägbart sen flyttar jag numret) och det mobila bredbandet då jag kontrollerat med andra kunniga och leverantören, Telia, att jag inte alls kommer kunna se livestream med mobilt utan det kommer hacka (fast jag noga frågade försäljaren om det skulle funka!) därav inköpet av förlängningsgrejen.

Sen klippte jag luggen också och avlustade med att gå in på Apoteket och köpa en förpackning Alli. Funderat mycket och inte äta godis - funkar kalas, äta nyttigt - inga problem, låta bli glass - funkar inte. Så nu jäklar. Nu får jag ytterligare en sak som gör jag verkligen tänker till innan jag proppar i mig glass.....hehehehe. Så nu sitter jag och lyxar till det med en Ben&Jerry Cookie Dough eftersom det blir min sista glass på lääääänge.

1 kommentar:

Vicky M sa...

jag tycker Emotions är för söta för min smak, gillar de vanliga bonaqua bättre, typ päron :) uhh b&J cookie Dough, jag vill cokså!!!