fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

Nyss vaknat, ska se Sverige - Italien sen åka och träna. I tyska laget har jag koll på alla utom kanske 3-4 spelare. I svenska laget tvärtom, jag kanske känner till 3-4 bra, resten vet jag inte alls vilka de är och vad de kan. Hoppsan! Borde man skämmas? Näe, jag är helt enkelt inte intresserad av svensk fotboll. Även om detta "Nya Landslaget" faktiskt kan bli rätt kul i framtiden.

Men det kan det tyska också, de måste bara hitta en riktig målgörare, även om de vann med 2-0 igår mot Finland. Men när man inte har en enda anfallare i laget (de som spelar anfallare i landslaget är mittfältare i sina klubblag) så är det ju inte bra. Lär visa sig framöver i turneringen om det räcker till. Ena målet igår gjordes av mittbacken Höwedes, en nick efter en frispark. Messi var framspelare till båda! :)

Jag lär vara ganska själv på gymmet sen tror jag. Men blir så när man jobbar natt och måste sova. Matchen Serbien - Vitryssland låter inte så kul så jag skippar den och tränar då.

Regn här och ganska kallt så förhoppningsvis ganska lugnt i natt. Men vi är 5 som jobbar inne så även om det blir mycket att göra lär det vara hyfsat för varje person.

Som vanligt tomma platser ser jag nu!!! Fan vad ARG jag blir. Folk VILL köpa biljetter, jag har också försökt men man får bara svar att det är slutsålt. Sen gapar stolar tomma, tom på Sveriges matcher! Orsaken är ett struligt Ticnet och den största att sponsorer inte utnyttjar sina gratisbiljetter och inte lämnar tillbaka dom så att de kan säljas till oss vanliga dödliga som VILL gå. Det är faktiskt PINSAMT för Svenska Fotbollsförbundet, UEFA och alla arrangörer! Ta åt er, en stor fet spark i baken skulle ni ha!

Inga kommentarer: