måndag 8 juni 2009

Nu måste jag få skryta lite till.....

Idag när jag tränade så ville kollade vi min bålstabilitet då min tränare under passet varit helt lyrisk över hur bra den är på mig. Mig säger det inte mycket jag har inget att jämföra med, men då berättade hon att när hon gick sin utbildning för att bli personlig tränare så var de 40 st på kursen. Alla hade så klart tränat hårt inför den och man började med att kolla just bålstabiliteten. Alla kom dit förberedda och peppade och utvilade. En, alltså EN av 40 hade max.

Idag kollade vi efter att jag tränat hårt i 60 min och alltså var rätt trött i musklerna. Jag hade max! Jag släppte ca 1 cm precis innan benen tog i golvet men som hon sa, hade vi testat detta det första vi gjorde hade du inte gjort det och du har max!

Förmodligen är det ridningen, jag har inte tränat något annat. Men även fast jag mest ägnat mig åt skogsridning de sista åren, men okej innan det 15 år med mer träningsridning så måste det ha gett mig en massa. Sen har det säkert hjälp att mina hästar (inte bara de här två jag har nu) alltid varit av det explosiva slaget som ofta försvinner uppåt, bakåt, framåt, åt sidan och vänder 90 grader så det gäller att vara stark och hänga med!

Men jag är jätteglad över att jag är bra på något! Även om jag fått det lite "gratis" det som andra tränar blod för att få!

Inga kommentarer: