tisdag 30 juni 2009

Phu denna värme!

Vi är inne på dag 3 eller 4 med uppemot 30 grader varmt. Igår kväll innan matchen cyklade jag till Kålgårn och låg där och solade i 2 timmar samt badade. Supervarmt i vattnet. Blir nog en vända dit idag med, men lite senare.

Gick upp tidigt idag, men inte för att gå ut och gå, utan för att städa och plocka undan så det var klart till 11.00 när mäklaren kom. Drygt och varmt! Skulle ha gjort det igår men jaaaa det blev standen och sen var det ju match ju......

Nu sitter jag och förbereder mig på att åka och handla. Just den biten är inte så hemsk, men att sätta sig i bilen......jag kan iof cykla - avståndsmässigt är det inga problem. Men jag får ju inte med mig mer än en kasse på cykeln och jag behöver handla mer än så. Måste bunkra upp med glass och vattenmelon. Matlust har man ju inte så mycket av i denna värme och det är väl det enda som är väldigt positivt. Även om många tror jag avskyr all värme och sol, så nej det gör jag inte. Men för mig räcker det med runt 20 grader. Det behöver inte vara 30.

Och apropå bilen borde jag verkligen städa ur den, tömma den på mina saker och se till att sälja den. Men vem orkar det i denna hetta? Inte jag, så den får stå kvar här ett tag till då....

Inga kommentarer: