torsdag 4 juni 2009

Lurad eller?

Var ner på stan innan träningen för jag skulle hämta ut ett paket (jaaaa min Tysklandströja hann komma innan landskampen) och blev haffad av en försäljare från Telia. Mobilt bredband har jag funderat på men aldrig kommit till skott liksom, är trött på att missa massa saker för att vårt jobb inte kan visa rörliga bilder och ljud. Nu kan jag ta med mig datorn när det är viktiga saker och på långsamma nattpass med så jag kan spela dataspel, för det går inte heller. Inget som rör sig eller låter funkar där.

Men sen började jag fråga om fria SMS utomlands då jag känner mer folk utanför Sveriges gränser än inom snart. Och det är nu frågan kommer om jag gjorde bort mig. För jag har ett låst abonnemang (1 år kvar) hos Tele2. Så jag kan inte flytta mitt nummer utan måste få ett nytt hos Telia och ett nytt nummer. Jag har ju världens lättaste och bästa nummer liksom! Men å andra sidan JAG lär ju snabbt lära mig mitt nya nummer och alla kör väl med kortnummer nu för tiden? Eller efter namnet. Tiden när man kunde rabbla en massa telefonnummer är ju förbi sedan länge. Så jag tror jag bestämmer mig för att jag inte är lurad. Hur som helst så var bredbandet billigare än det jag har nu men telefonabonnemanget 10 kr dyrare i månaden men då istället med 3000 fria SMS/månad både inom och utom Sverige. Sen om Telia är bäst eller inte det vet i fasen. Jag tror egentligen alla är rätt lika faktiskt.

Inga kommentarer: