lördag 6 juni 2009

Nu är det dags för alla 80-tals barn att skratta

Men dom här var STORA då. Och jag har letat och letat efter denna låt (och de andra på skivan) och nu har någon snäll människa - äntligen - lagt ut dom på YouTube. Sisådär 2.31 in i låten eller så, så kommer det som nog fick mig veta vad jag skulle jobba med. Först jobbade jag på ena sidan, och nu jobbar jag på andra sidan (jag är alltså inte på den sidan som är ute och gör bus på nätterna!). Dvs först med det som tjejen ringer in om och nu är jag den som sitter och svarar och gör anropen. Coolt va! Även om det inte riktigt är så där det låter men nästan....

Vill ni veta något mer "kul". Jag är först i ledet med att få larmet som radiooperatör, sen kommer steg 2; så att säga haffa in dom det pysslar syrrans man med som är yttre befäl. Sen kommer steg 3, där jobbar min syrra som är vakthavande på ett fängelse, och sist när de ska slussas ut igen steg 4, då kliver min bästa kompis genom tiderna Lena in i bilden genom sitt jobb på Frivården. Så det kan bli.....

Inga kommentarer: