lördag 9 januari 2010

Få se nu

Inget spec har hänt. Jobbat bara. Men imorgon är jag ledig. Först sova ut, sen fixa ordning lite inför måndagen - SKOLSTART!! :D

Måste verkligen reda ut en massa med skolan. När och hur praktiken är, hur jag gör om jag får sommarjobbet i Tyskland (skolan har ju inte sommarlov, kan jag tenta därifrån osv). Massor som hänger i luften verkligen.

Apropå reda ut. Jisses vad svårt det är att få människor förstå vad man menar på sitt tredje språk.....väldigt lätt det blir feltolkat. Så prio 1 (bland alla mina andra prio 1....) är att ta ett ordentligt tag i tyskan...men det är fan så svårt utan lärare.... :(

På eftermiddagen ska jag träna och sen på bio med Helena. Ska bli skönt göra något kul, var ett tag sedan. Nästa vecka blir tuff. Skola måndag-fredag sen jobbar jag måndag kväll, lördag och söndag natt. Men blir i alla fall omväxlande med både jobb och skola. Och på lördagen börjar äntligen fotbollssäsongen i Tyskland igen!!

Inga kommentarer: