söndag 24 januari 2010

I väntan på att få gå hem

Sitter och väntar på att klockan ska släpa sig fram till 06.45 så jag får bli avbytt och gå hem. Eller har jag sån tur som igår, när jag blev avbytt redan 06.30? Tänk att en kvart kan vara sådan lycka?

Lämnar i alla fall då jobbvärlden för 3,5 dygn och slänger mig raskt in i skolvärlden. Blir till att sitta och skriva rejält på min inlämningsuppgift halva söndagen och hela måndagen. Sen är det praktiska övningar i skolan hela tisdagen och onsdagen. Så fort jag slutat på onsdagen blir det att springa till jobbet och åter några dagar kasta sig in i jobbvardagen.

Har varit en sjukt lugn natt på jobbet. Det är ju lördag och allt! Men detta är ju den helg som svenskarna har minst pengar. Sista helgen innan lönen i januari. Det mesta av decemberlönen gick ju åt till julklappar och julmat för de flesta. Då är man glad man har nattpigga kompisar på MSN. Det som började med ilska och förundran över en vän som sviker gick över i fotbollsprat och deltagande i en kul tävling och så slutade det med halvdjupa diskussioner fram vid halv fem tiden på morgonen. Underbart! ♥ ♥ ♥

Det som skulle vara underbart just nu är min säng! Läääääängtar!

Inga kommentarer: