måndag 4 januari 2010

Planering, planering

Fotot fick duga (vad säger ni, skulle ni anställa mig??=) ). Ansökan skickad, intervju bokad (bara inte fått tiden än). Kollat runt lite på biljetter. Kostar bara 200 kr mer att först ta tåget till Arlanda och sedan flyga ner till Malmö mot om jag åker tåg hela vägen. Så då får det bli så. Skönt slippa sitta 8 timmar på tåg. Istället blir det ca 2 timmar tåg, 1 timme flyg. Sover över gör jag hos Åsa. Kan dock inte boka än för får jag en tidig tid, åker jag ner dagen före, får jag en sen tid samma dag och hem dagen efter.

Sen är det bara hålla tummarna för:

1. Att jag får tjänstledigt från jobbet över sommaren...de har ju sagt de inte ska neka men man vet ju aldrig med de där...

2. Att jag också får sommarjobbet i Tyskland (de kan nog tycka jag är väldigt överkvalificerad, men jag ser det som ett första steg att samla jobbmeriter i Tyskland). Var är oklart, än vet man bara Nordtyskland. Klart vill jag till Bremen, men är nöjd även med Hamburg eller Hannover! Det fina är att de fixar boende. Jag kan alltså enkelt prova på att både jobba och bo där utan större krångel.

1 kommentar:

Vicky M sa...

Bilden är bra, hade vatt ännu bättre om du log dock :)