onsdag 13 januari 2010

Kallt

Jag är trött på att frysa. Jag fryser hemma, jag fryser i skolan, jag fryser ute. Enda stället jag inte fryser är på gymmet. Kanske ska tillbringa mer tid där? När kommer det lite varmare väder? Vi har fortfarande nästan -20 grader varje dag. Trött på det. Och både hemma och i skolan är det under 20 grader. Även om jag får upp värmen lite hemma med värmeljus.

Skola idag igen. Idag pratade jag lite snabbt med min Mentor som dök upp för första gången idag (imorgon har jag det långa samtalet) och enligt henne skulle det fixa sig med min praktik. Men vi skulle prata mer om det imorgon. Jag kunde dock inte gå med mars-eleverna för det skulle bli för sent. Men som sagt, imorgon vet jag mer. Men det verkar som jag kan gå kvar i alla fall, äntligen lite flyt! :D

Var och tränade efter skolan. 30 min Vario och det kändes superlätt. Har jag tagit mig över en tröskel kanske? Sen lite gym, men bara 15 min för jag ska ju gymma med PT:n imorgon så jag ville ta det lugnt.

Ska börja titta på min uppgift som ska lämnas in imorgon. Visserligen går vi igenom den först imorgon men jag tänkte börja lite smått. På lunchrasterna och fikarasterna (som är urlånga 1 timme lunch och 30 min fika x 2, är man ju inte van vid precis....) har jag pluggat på min tyska grammatik och äntligen börjar jag förstå! Det är ju det som varit problemet jag har inte förstått vad de berättar. Jag kan ju lära in och rabbla enligt boken men om man inte förstår är det ju värdelöst. Men nu börjar det falla på plats. Jag behövde nog bara gå den här kursen vi går nu, arbetssätt och lärande. Bra på många sätt och vis..!

2 kommentarer:

Vicky M sa...

varför är det under 20 grader hemma? eldar de inte iordentligt i elementen? :/

Tasja sa...

Det är lite dåligt tror jag. De är på max och det är ju varmt men inte jättevarmt. Vet andra har klagat, men sen hinner inte värmeverket att leverera heller så det beror också på sånt inte hyresvärden kan påverka. + att när det växlar (-10 grader igår, -20 idag igen) så hinner inte elementen med.