torsdag 14 januari 2010

Sista "riktiga" skoldagen denna veckan

Såg film på förmiddagen Döda Poeters Sällskap - ur synvinkeln vad den berättar om lärande och sedan en utvärdering över det. Efter lunch kom en fd elev och tipsade om vad man ska tänka på när man ska studera på halvdistans som vi ju gör. Sen var det genomgång av inlämningsuppgift nr 1 (som ska vara klar imorgon kl 15.00) och sedan hade jag mitt första Mentorssamtal.

Det var ju idag mest att bekanta sig och berätta vad man gjort förut och på vilken fart man ska studera. Jag får i varje fall (troligen, hon som har hand om praktikplatser har ju inte sagt sitt än) vecka 8-10. Så vecka 7 är jag i Bremen sen ska jag praktisera inom vården 3 veckor innan jag besöker mitt riktiga jobb hos Polisen igen. Blir som en minisemester eller vad man ska säga.

Även om jag kommer jobba, så är det ju något nytt! Spännande! Lite så där "skräckslagen" är jag på vad jag gett mig in på. Speciellt när vi börjar prata om att ta sänka, sätta kateter och sånt. Men vad tusan, vi får ju lära oss det! Ingen tror ju vi ska kunna det från början.

Imorgon fram till 15.00 har vi tid för att skriva på vår uppgift, jag sitter nog hemma och gör det imorgon och åker in till skolan efter lunch. Grunden har jag skrivit, gjorde jag igår, nu ska den finputsas bara. Vi får ju betyg på den här kursen men det betyget räknas inte in i vårt Omvårdnadsbetyg, utan denna kurs är som en "övningskurs" att komma in i detta sätt att studera.

Inga kommentarer: