onsdag 16 februari 2011

Fin eftermiddag

Solen kom fram och det var härligt när jag cyklade hem. Redan igår sa jag att jag idag gärna hade gått och sett en träning men på hemsidan stod att det var träning kl 10.00. Därför blev jag lite förvånad när jag cyklade hem och såg att flera spelare åkte ner mot Stadion. Tränar de kl 15.00 kommer de alltid runt 14-tiden och precis då åker jag ju förbi. Så jag fortsatte hem och kollade om de kanske skulle träna mer. Men det stod inget. Men eftersom det var så härligt väder så cyklade jag iväg strax efter 15.00 och tänkte jag testar väl.

Och jodå, nog tränade de. Iof inte alla, var bara 14 st där och de var också uppdelade i offensiva och defensiva spelare. Men kul träning, roliga övningar och spelarna var på gott humör och skämtade med varandra. Jag hade tagit med mig min Prödl matchtröja för jag tänkte, om det inte står på nätet att det är träning kanske inte så många är där. Och det stämde, var ca 20 pers där. Benni kom strax efter mig och Mareike en kvart senare. Jag hade SMS:at Mareike och frågat om hon visste om det var träning, så även de chansade.

I alla fall så fick jag min autograf och eftersom vädret var så härligt satte vi oss vid parkeringsplatsen för Mareike ville veta vilken bil Denni hade av alla Werderbilar så vi satt där och skrev upp alla spelare och deras reg nr. Men naturligvis kom ingen Denni. När det gått 1 timme och solen var borta och det var kallt fattades fortfarande Denni och Clemens. Eftersom det var så få spelare där så kommer vi hur som helst göra om det någon dag så vi får allas och då får vi hoppas han är lite snabbare...

Men det var rätt underhållande att sitta där. En av U23-spelarna kom joggande i jeans från Platz 11, över parkeringsplatsen och trappan upp till Osterdeich. Efter ett tag, kom han springade tillbaka därifrån. Inte vet jag om han hade glömt något hemma och sprang och hämtade det...:), eller Basti Prödl som satte sig inne i bagageutrymmet på sin bil och kramade på sin hundvalp. Tyvärr hann han halvt kliva ur innan Mareike hunnit ta ett kort...annars hade det blivit Dagens Foto!

Inga kommentarer: