lördag 5 februari 2011

Melodifestivalen del 1

Dilba - Try Again; fartig trevlig låt som säkert går direkt till Globen (säger jag utan att ha hört de andra sju då!)

Swingfly - Me and my drum; Alltså rap är inte min grej. Även om det har inte var helt hemskt, gick att lyssna på. Allt tack vare melodislingan artisten inte själv sjunger! Kanske Andra Chansen, beror på de andra.

Jenny Silver - Something in your eyes; Trevlig poplåt med Abba-inslag (och det funkar ju jämt). Kommer högt. Jag är helt säker Danny kommer till Globen och om jag har rätt slåss denna med Dilba om plats 2 från denna final.

Jonas Mattsson - On my own; Näääää, det här var inget nytt eller sticker ut, och han är inte snygg nog för att bli flickidol heller!

Le Kid - Oh my god; Ja kan man ju säga, Oh my God! Sånt kan vi inte skicka till Düsseldorf!

Rasmus Viberg - Social Butterfly; Se Jonas Mattsson!

Pernilla Andersson - Desperados; Var ju trevligt hon sjöng på svenska (fast varför är titeln då på engelska??) men det var väl allt som var trevligt med detta bidrag också.

Danny - In the Club; Tyvärr lär den här gå vidare. Jag förstår han behövde flyga in Britney Spears koreogafer eller vad det var. Men han lär få massa unga tjejröster.

Mitt tips Globen: Danny och Jenny Silver
Andra Chansen: Dilba och Swingfly
Dock kan Dilba och Jenny byta plats också tror jag.

Inga kommentarer: