torsdag 3 februari 2011

Tv-kanal nr 2

Så då har tv-kanal nr 2 hört av sig! Den här gången den betydligt mer seriösa ZDF (alltså Tysklands svar på TV2). De vill filma mig och ett par kompisar när vi ser en Werder-match på en pub, när jag tittar på en träning och sen mina Werdersaker här hemma. Ska ske de närmaste 2 veckorna och visas i nått program som går 12.15 på dagarna (en bra tid om man inte vill bli för "känd"). Nu ska jag bara fundera på om jag överhuvudtaget vill det. Det lutar väl just nu åt mer nej, även om ZDF:s förslag är bra och seriöst måste jag säga.

Har skicka meddelande till mina fotbollskompisar här och se om de vill vara med. Utan de går det ju inte hur som helst!

Har för övrigt idag jobbat och varit och lämnat plasma. 12,5 i järnvärde på blodet från venen. Alltså måste det gått upp lite. Fick rådet äta kött (jag som är såååå förtjust i rött kött..) och rödbetor! Ja, rödbetor gillar jag ju så jag får väl börja ha det i salladen jag äter till maten. Var sen in till stan och köpte nytt cykellyse igen! (tappar det bakre hela tiden, kullerstensgatorna...) och sen en fläskfile. Ca 30 spänn för en som var lite mindre än normal (så kan ni ungefär jämföra hur billigt mat och sånt är här!).

Håller nu tummarna för att jag får en biljett till Leverkusen matchen. Tydligen har en del fått mail idag att de inte fått biljett. Men jag har ju beställt sittplats och inte ståplats till den matchen, så jag hoppas ännu. Men ingen avbokning på mitt kreditkort och inga biljetter än så får hålla tummarna ett tag till.

Imorgon blir det avslutsträningen. Jag hade hoppats den var 14.00 (som den var sist när de åkte till Köln, Mainz ligger ju inte så långt därifrån och där spelar de på lördag) och jag har precis kollat och den är det även denna gång. Jag jobbar till halv två, vilket innebär jag kan stanna till på hemvägen. Perfekt! Hoppas vädret är som idag, 7 grader varmt och sol när jag cyklade hem.

Inga kommentarer: