fredag 18 februari 2011

VIP-Loge?

Hehe det har sina fördelar vara omtyckt på jobbet. Min Mentor är tillbaka, hon har ju varit på ett annat ställe men är nu tillbaka. Även hon anser visst att jag är något speciellt på jobbet och tycker jag är så duktig och flitig. Jag förstår inte riktigt varför, jag gör ju "bara" vad de säger åt mig att göra. Säger de att jag ska väga den och den och den, gör jag det. Har jag som "min" grupp nr 2, gör jag allt med de, dvs gåträning, morgonhjälp, toaletthjälp när det behövs, nagelvård osv osv. Tydligen gör inte alla så, finns en del slöa element..... igår till exempel. Jag lade tre stycken i säng och var med en på toa. Vad gjorde de andra två under tiden? Stod ute och rökte! Sen kom de in, den ena möttes av en boende som ville i säng. Jag slutar nu sa hon och gick. Klockan var då 13.15! Vi slutar 13.30!! Sånt gör mig så sur! Den andra satte sig och signerade akter. I köket satt flera som ville i säng eller in på sina rum. Sånt gör man först, innan man sätter sig med pappersjobbet (hon jobbar dessutom 1 timme längre än oss, då det var fackkraften, alltså den ansvariga det skiftet). Är man så slö ska man inte jobba inom vården, det är min åsikt!

Men hur som helst, så berömde hon (min Mentor alltså) mig idag så det blev nästan pinsamt, först inför vår chef, sen berömde chefen mig inför henne, och sen hon igen inför en av de som jobbar natt. Sen frågade hon om jag någon gång ville följa med henne i en VIP-Loge i Weserstadion. Hon är nämligen granne med Hr Fischer (högsta chefen hos Werder Bremen) och emellanåt är hon i hans loge. Klart jag vill! Coolt! En gång vill man ju gärna vara i en VIP-Loge och prova. Dessutom hälsar alltid spelarna på där också...;) Hoppas det blir snart, de som är skadade måste alltid förbi där och än så länge är ju Basti skadad....bland de som spelat, väljs ett par ut som tittar förbi efter matchen.

Fått marsschemat idag också. Fick alla dagar ledigt som jag ville :), fördelen med att chefen gillar dig. Hon kom idag och sa, nu är schemat klart, var snäll och titta att jag fått med alla dagar så som du ville innan jag lämnar ut det. Men det var helt rätt. :)

Inga kommentarer: