lördag 26 februari 2011

För tidigt

Märks jag inte är van vara sjuk. Cyklade till jobbet men märkte redan ungefär i mitten av cykelturen att det nog inte var en helt bra idé. Jag är ju dessutom inte van vid ett jobb som kräver rätt mycket kroppsarbete, vara halvrisig och sitta och prata i telefon är något helt annat än att vara halvrisig och tvätta och klä på folk, bädda sängar osv. Men jag bet ihop till 09.30. Då var alla utom en uppe och påklädda. Imorgon är de fyra stycken för en går med och lär sig, med det är hennes fjärde gång så hon kan jobba själv imorgon så jag blir hemma då med. Sen är jag ledig på måndag. Och det vore väl fasen om jag inte är frisk på tisdag.

Än så länge är det "bara" så att jag mår jätteilla och kallsvettas. Mer behöver det inte bli heller tack!

Jag som ville gå och se U23 idag. Solen skiner, det är över 10 grader varmt. Men imorgon kväll går jag och ser proffsen. Dels för att jag har en mycket dyr sitsplatsbiljett (vilket ju iof är bra, det är ju inte ansträngade att sitta) och dels för att de spelar mot mitt andra favoritlag i ligan, Leverkusen. Och till 17.30 imorgon borde jag klara av 2 timmars sittande i friska luften.

Inga kommentarer: