tisdag 23 november 2010

Harry Potter and the Deathly Hollows del 1

Har vi varit och sett på kvällen. Lång film! Började 19.30 och var slut 22.50. Så lång att det var en paus mitt i så folk kunde gå på toa. Har nyss kommit hem och ska sova, måste ju upp 05.20 imorgon bitti. Hoppas det inte snöar! Men har kollat upp busstiderna ifall. Måste iof hur som helst cykla ca 1 km men det är ju kortare än 5 km i alla fall (ja man kan ju gå sträckan också i värsta fall men då måste jag gå upp mycket tidigare och det har jag ingen lust med).

Har också upptäck på kvällen idag att jag har betydligt långsammare interet än Mareike, så vi gjorde en mätning. Vi betalar för 2,0 Mbit båda två. Jag får en bra dag ut 0,77 och hos henne var det 1,77. Viss skillnad! Hon kan nämligen helt okej se streams....:(

Så nu har jag mailat och frågat när jag får det jag betalar för....kan jag varken få Sky eller snabbt internet då flyttar jag faktiskt! En stor del till att jag är här är fotbollen och då ska jag fasen kunna se den också!

Nej nu måste jag sova, skriver om filmen och vår jakt på svensken, mm imorgon när jag är hemma efter jobbet.

1 kommentar:

Emma sa...

var filmen så lång? :3
jag var o kollade på den i Tisdags ooch då var den runt omkring 2 timmar bara..