måndag 15 november 2010

Weserbogen

Så nu har de ringt från nya stället. På onsdag ska jag dit och göra mitt första pass. Egentligen ville de nog att jag skulle börja redan imorgon och göra hela veckan men jag sa att på tisdag och torsdag är jag uppbokad (för jag skulle ju varit ledig hela veckan) och det är jag också. På bilden ser ni hur stället ser ut.

Imorgon ska vi till IKEA och på torsdag öppnar den nya fanshopenWeserstadion med en massa rabatter, erbjudanden och spelare på plats. Sällan jag missar det! Hur jag ska jobba framöver skulle vi prata om på onsdag. Men om jag fattade rätt var det främst för frühschicht de behövde någon och med de nya arbetstiderna skulle det passa mig super! Missar inga matcher och kan se de flesta träningarna och det utan att vara halvdöd när man kommer hem. :)

De nya tiderna är nämligen super!!! De börjar först 06.30 på morgonen och tro det eller ej men en halvtimme på morgonen är mycket värt! Iof måste man då också jobba en halvtimme längre på em, men att man slutar 15.00 gör ändå att man hinner till träningen 15.30 om man vill. Dessutom åker man förbi Weserstadion när man ska till detta ställe så det är närmare dit därifrån än från andra stället. Blir visserligen lite trångt med tiden de helger Werder spelar 15.30 men man borde hinna dit lagom till avspark precis. Ska strax provcykla iväg och se om man kan cykla eller om det blir buss. För den nya starttiden gör också att bussarna går mycket bättre. Hela resan tar 15 min och man väntar bara 5 min vid bytet.

Efter detta blir det matteplugg resten av dagen, med avbrott för lite städning.

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

Halloj. Kul att du sa hej inne hos mig. Så var min nyfikenhet stillad och så fick jag ju en till blogg att lägga till på listan. Skojigt skojigt. :)
IKEA förresten... jag har alltid hatat IKEA, eller kanske inte hatat, men ogillat då. Undvikit.
Tills jag flyttade utomlands. Nu älskar jag IKEA. Men mest då för den där Svenska matavdelningen, för det är nog det jag saknar med Sverige; maten.

Ha en fin kväll
/Nettan