tisdag 9 november 2010

Skitdag!

Först det trista beskedet om Sky sen en sån där dag på jobbet när först ingen ringer på klockan på en halvtimme och man bara sitter sen ska 3-4 stycken ha hjälp, helst samtidigt så klart. Och man springer mellan rummen och sätter folk på toa, och säger kommer snart tillbaka och till nästa och när man är tillbaka hos nr 1 efter en evighet är hon sur för hon fått vänta och då ringer nästa, och den andra sitter på en toa och väntar. Normalt ska vi ju dessutom vara 2 stycken och jag var själv även idag. Jaja så är det ibland. 5 dagar var till långledighet.....

Men jag kan ju säga, jag vet de flesta gör så och förmodligen tänkte de att de var snälla men jag har aldrig varit en fan av att jobba långa block och sedan vara ledig långa block. Jag jobbar hellre 2-4 dagar, är ledig 2-3 dagar osv. Än som nu jobba 7 dagar, ledig 6 dagar. Visst är skönt när de där 6 dagarna kommer, men de 7 innan? Nä, tack, lite blandat är bäst! Sen om man ska iväg på något speciellt är det ju bra att möjligheten finns men normalt vill jag inte ha det så. Så ska bli skönt när december schemat kommer (och så hoppas jag att jag fått mina utspridda dagar så långt det går också).

Inga kommentarer: