måndag 1 november 2010

Virrvarr

Har jag i hjärnan just nu efter första dagen på jobbet. Men jag har en jättebra "handledare" och jag har ju "inskolning" hela veckan så det blir nog bra när det är klart.....det är rätt stor skillnad mot äldrevården i Sverige men jag väntar nog ett par dagar innan jag skriver om det! Men jag måste säga jag gillar upplägget här mer, i alla fall så här långt. Men som sagt, jag vill nog ha lite mer erfarenhet sen ska ni få en beskrivning.

Har fått papper nu från Sky i alla fall, men det gav mig ju bara mer gråa hår. Man måste ha jordning annars kopplar de inte in parabolen. Hur fasen vet jag om huset har jordning? Jag tror ju att ett flerfamiljshus kanske borde ha det, men om inte, hur skaffar man det liksom när man bor 3 trappor upp och det är asfalt runt om? Om det nu är jordning såsom jag känner till den (dvs jag har jordat ett antal elstängsel i mina dar...) Nä, jag får hoppas det finns helt enkelt. Just nu har jag inte energi att ens försöka ta reda på hur det ligger till. Jag antar installatören lär märka det.


G++ på min första inlämningsuppgift på tyskan. Helt okej, med tanke på att jag fick böckerna efter lunch på fredagen och hade till 16.00 på mig att lämna in. Blir ju värsta lyxen ha två veckor på sig till nästa....naja matten ska jag ju läsa ikapp också, så fort jag får boken, så jag har ju att göra om man säger så. Samtidigt som jag börjar ett nytt jobb.


Just nu ska jag inte göra något alls mer. Jag ska vila ögonen 1 timme eller så. Man är ju inte direkt van att gå och lägga sig tidigt för att gå upp 04.45 precis.....Har en känsla av att jag i alla fall vintertid kommer välja många kvällsskift...fick även veta att tiderna jag fått av chefen var fel. De ändade i oktober. Früh är 06.00 - 14-30 och spät 13-21. Vilket gör att jag måste komma ihåg säga till Mareike vi måste ta ett annat tåg hem på måndag än det vi tänkt.

Inga kommentarer: