söndag 21 november 2010

Matteprov 2

Har precis gjort matteprov nr 2. Såg just också att jag på nr 1 hade 16 poäng av 25. Det är jag nöjd med. Det är ju minst godkänt i alla fall. Jag hade ju inte så gott om tid, och matte är inte min grej. Eller, om jag verkligen kunde sitta 4 timmar om dagen med det skulle jag nog ha alla rätt. Men pga strulet har jag ju fått lov att sitta kortare tid och plugga ikapp. Nu ligger jag "bara" en vecka efter! Det tar sig. Men nu kommer xyz och andra bokstavsekvationer. Inte min grej! Tur jag bara jobbar 2 dagar nästa vecka. Efter nästa vecka ska jag fasen vara ikapp! Det är mitt mål.

Tyskan har också halkat lite efter pga matten men där är det ju bara grammatiken jag behöver anstränga mig för och det är inga problem.

Gick super på jobbet idag med. Gick på andra sidan idag, alltså jag jobbar på bottenvåningen oc den är indelad i två grupper och man har en grupp var. Så nu har jag i alla fall minst 1 gång varit hos alla. Men det kommer funka, har skrivit upp allt och nästan alla kan ju tala för sig om man missar något eller gör något fel. Då säger de till hur de vill ha det. För det är inte så att man direkt har i skallen hur 25 stycken vill ha sin säng bäddad osv...

Nu blir det fotbollsstream. Werder spelade uruselt igår och vi satt bredvid en irriterande människa på puben igår samt att vi konstaterade (som jag ju gjort förut) att ett besök där, är en månads SKY-abo. Och då får man alla matcher + EL och CL också. Så nu funderar vi på att Mareike ska ringa min hyresvärd och höra om jag får sätta upp en parabol på taket. Min tyska funkar inte i telefon än och det är alltid bättre att ringa än att skriva mail tror jag. Så jag ska höra om hon inte kan hjälpa mig ringa. Igår slängde jag bara ur mig det, men hon verkade med på noterna. Som student är det ju inte billigt att betala mer för att se på TV än att gå live på matcherna (för så blir det om man äter och dricker något och det gör man ju, man är ju så illa tvungen liksom).

Inga kommentarer: