fredag 12 november 2010

Utlånad?

Ja, det blir jag troligen. Chefen frågade mig idag om jag kunde tänka mig jobba ett tag på Seniorenresidenz Weserbogen. Det är samma huvudfirma som äger båda och där har de fullbelagt och för lite personal. Och de frågade ju mig redan på intervjun om jag kunde tänka mig jobba på andra av deras boenden. Och det är ju alltid bra att ha erfarenhet från fler ställen. Sen kan jag ju kanske välja var jag vill bli kvar. Och det är alltid nyttig se hur andra har det och nu får jag chansen att göra det utan att byta arbetsgivare, så den chansen måste jag ju ta. Dessutom har jag ju "bara" kontrakt på 75% och kan jag ett ställe till kanske jag får 100% om jag nu vill det. Klarar jag mig på 75% är jag faktiskt nöjd med det.

Jag bor på rätt sida av stan så därför frågade de mig. Det är närmare än jag har nu, men ska jag åka buss måste jag byta och det är lite knäppt. Jag åker buss 5 min, måste vänta 20 min för att sedan åka buss i 1 min och det har jag ingen lust med. Så nu håller jag på att kolla på kartorna om man inte kan gå sista biten, eller om jag ska cykla hela vägen. Det är ca 5 km och här är det ju platt så det är ju inte så jobbigt. Och vinter har jag inte sett till än. 10 grader plus eller mer har vi. Just nu tex klockan 23.05 är det 11,4 grader ute säger min termometer.

Jag vet inte hur länge jag ska jobba där, från när jag ska börja där eller nått, chefen på Sonnenbogen hade idag blivit uppringd av den på Weserbogen för att höra om de hade någon att låna ut och han skulle ringa henne på måndag och sedan mig och då skulle jag få mer info. Antar jag ska dit och träffa henne nästa vecka också för han frågade om jag kunde det fast jag var långledig, och tja visst kan jag väl det.

Inga kommentarer: