onsdag 17 november 2010

Nytt jobb :)

Så, jag behövde inte be om att få vara kvar på Weserbogen. De ville absolut ha mig kvar där så jag har nu ett arbetskontrakt där. Och tro det eller ej, men tiderna är ännu bättre än jag trodde. För jobba till 15.00 gör bara fackkraften dvs sjuksköterskorna. Vi andra slutar 13.30 :D. Okej, det är kortare dagar vilket gör jag måste jobba 5 dagar i veckan istället för 4 men sluta jag halv två spelar det verkligen ingen roll för mig.

Och till att börja med gör jag bara dagpass. Dvs jag missar nada! Det kan hända jag ibland gör kväll men de hade få som ville jobba dag så det blir om någon är sjuk och så. Dessutom blev de väldigt glada när jag sa att jag kan jobba mer än varannan helg om det kniper då jag gärna har lediga dagar i veckorna. Nu är det ju inga som helst problem att gå på match även om jag jobbar.

Jag får dessutom 20 timmar extra betalt denna månad (annars hade jag ju bara kunnat göra 2 dagar till) och blev ledig på fredag men gör istället lör-sön (så jag får gå med samma när jag lär mig) och så ska jag jobba självständigt på måndag. Men här är man 2 stycken på varje våning och även om man gör mycket själv, så finns det en till ifall mer än 1 person trycker på sitt larm. Men idag larmade det 2 ggr bara tror jag. Det verkar som de är betydligt mer självgående, tro det eller ej. Jag som tyckte de var rätt självgående på Sonnenbogen om man jämför med Grycksbo! Det enda som är lite drygt är att precis när jag lärt mig bra hur alla ville ha det så måste jag nu börja om. Men det går rätt fort, tog 4-5 dagar på andra stället och längre lär det ju inte ta här antar jag.

Jag kan bara se fördelar med denna flytt av arbetsplats. Jag kan cykla (och åka buss om det spöregnar osv), jag kan sova 45 min längre på morgonen = jag är inte död när jag kommer hem. Jag är hemma klockan 14.00 istället för tre, halv fyra och jag gör knappt kvällar. Men har samma lön som på andra stället.

Sen kommer det stora plusset...det ligger så jag åker förbi Weserstadion varje dag...lönade sig redan idag första dagen. Mötte Boro och den blonda fysion som alla tycker är så snygg (inte jag dock). Nu vill jag bara träffa på Basti också. Men just nu är han i Polen tror jag (om jag fattat den polska tidningsartikeln rätt). Det är ju landskampspaus och han är ju skadad och går på kryckor, tränar inte alls, och har visst fått tillåtelse att åka till polska landslagets samling och vara med där. Det lilla rehab han gör, antar jag deras fysiomänniskor kan fixa med honom.

Nu ska jag räkna matte tills Mareike och Benni kommer. Landskamp Sverige - Tyskland ikväll! Mareike kommer väl i svenska landslagströjan och eftersom jag inte äger någon sådan, men fyra tyska landslagströjor tar jag på mig en av dom.
Ja, just det. Ska fundera på ny cykel också. Det är iof inga större fel på min, men lite smågrejer som inget lyse (måste ha ett löst med och det glömmer jag ofta), man måste pumpa bakdäcket minst 1 ggn/vecka för den släpper luft någonstans (lagad minst 2-3 ggr för det men det kommer hela tiden tillbaka). Fast jag sliter på den här ett tag. Kanske kollar på en ny när Nattun och Dennis kommer och hälsar på. Så jag inte blir pålurad en skitcykel. Och det var alldeles för varmt med fleeceunderställ i morse. På lördag ska jag prova med vanliga understället under sportkläderna. Inte så kul komma fram helsvettig. Eller så får jag åka 5 min tidigare så jag hinner duscha!

Inga kommentarer: