lördag 20 november 2010

Matchday!

Har jobbat på dagen, kom hem 14.00 och hoppade i duschen (det är fortfarande svettigt att cykla, även utan fleeceunderställ...) och om 20 min har vi bord på Cafe Wolf. Match idag Schalke 04 - Werder Bremen. Kan man hoppas på en vinst? Schalke har också kris, ligger näst sist om jag minns rätt (förra säsongen slogs de om ligaguldet, det svänger fort i Bundesliga!).

Efter det blir det till att gå hem och försöka hitta en fungerade stream till matchen Bayer 04 Leverkusen - Bayern München.
Gick bra på jobbet, det är redan mindre förvirrande och jag går bredvid imorgon också sen ska jag jobba själv på måndag. Men det lär inte bli något problem. Vi var klara jättetidigt idag.
Vi har en del "lustigare" damer på det här stället. En är paranoid och tror man ska förgifta henne med mat och dryck hela tiden så idag när jag bytte det lortiga glaset mot ett rent blev det lite dramatik....hahaha. Sen har vi en som är sur som en citron hela tiden och allt man gör är fel. Men alla låter det gå in genom ena örat och ut genom andra. Jag sa till henne jag. Nån måtta får det faktiskt vara! Man får i alla fall försöka uppföra sig anser jag. Sen att hon muttrar det struntar jag i. Men otrevlig ska hon fasen inte vara.

2 kommentarer:

Vicky M sa...

hehe..vad sa du till tanten_? :P

Tasja sa...

Hon var så sur för att tvätten inte gjordes exakt så som den brukar göras och då sa jag att jag är ny, jag kan inte veta hur hon vill ha det om hon inte säger talar om det för mig (istället rev hon tvättlappen och handduken ur mina händer och gjorde allt själv), jag kan inte läsa tankar och dessutom går allt så mycket lättare om man ber om saker istället för att slita och riva och dessutom var hon ju uppenbarligen kapabel till att själv tvätta sig, så jag kunde alltså gå och hjälpa någon som verkligen behövde hjälp istället.