tisdag 16 november 2010

Tyska betyg och annat

Fått mitt första betyg på första uppgiften i tyska. Hon skrev först att jag skulle få G++ men nu ser jag att jag fått VG. Helt okej för mig ;). Var ju den uppgifter jag hade en halv dag på mig att göra istället för en vecka.

Matten sliter jag för fullt med för att hinna ikapp. Går lite långsammare nu för nu kommer det krångligare saker. Men jag tror att jag i slutet på denna vecka (fick ju "lov" att arbeta 2 dagar fast jag skulle varit ledigt, men ska se om jag kan fixa mig ledig på söndagen istället) vara ikapp hyfsat så jag kan göra prov 2 (som skulle varit inne i fredags). Fast innan jag gör det skulle jag gärna vilja få tillbaka prov 1 så jag vet om jag fattat rätt eller ej....

Sen i mitten på nästa vecka hoppas jag vara helt ikapp. Det tar på krafterna att läsa ikapp matten (eftersom jag har svårt för matte också) börja på ett nytt jobb, efter 2 veckor, börja om på ett annat nytt jobb. För även om sysslorna är något jag kan, måste man ju lära sig de boendes olika behov av hjälp, rutinerna, hitta på stället osv osv.

Dessutom har jag jobbat så mycket mer än mina 30 tim/vecka så jag egentligen för resten av november bara ska jobba 11,5 timmar (om man räknar med onsdag och fredag denna veckan och inte söndagen. Gör jag söndagen ska jag jobba 3,5 timme bara). Så jag måste höra imorgon hur de tänker, för jag antar Weserbogen vill jag ska jobba mer. Och det gör jag gärna, men då vill jag ha betalt för det också! Inte ta ut det i ledighet för om de nu har personalbrist på nya stället så vet jag hur det blir. Den där ledigheten blir aldrig av.

Har varit och hämtat mina grejor på gamla stället och nu ska jag göra mer matte och vänta på att Mareike slutar skolan så vi kan åka till IKEA.

Inga kommentarer: