onsdag 3 november 2010

Tre gjorde, två kvar

Phuuu behöver jag säga att jag inte lagt 5 st frühpass i rad på mitt önskeschema i december... Alltså det går ju, men jag är rätt slut när jag kommer hem. Vilket ju också beror på att jag matar hjärnan med info för fullt. Och mer blir det för idag dök min mattebok upp (och garnet som tog lång tid på sig när det inte fanns något prioritetsmärke på brevet).

Så nu ska jag slänga i mig lite mat och sen blir det matteplugg (hoppas jag fattar!) fram till ca halv åtta, då ska jag möta MareikeBahnhof för inköp av tågbiljetter till på lördag. För hon åker redan imorgon efter lunch, och eftersom jag har ett buss och bahnkort med VBN-tillägg kan jag åka en del av sträckan på det, och den andra var det någon tvåtimmarsbiljett jag skulle köpa. Alltså lite krångligare än att gå till automaten och köpa sig en biljett till Paderborn. Så jag har bett henne hjälpa mig så det blir rätt.

Fick brev från Sky idag som påstår de försökt ringa mig flera gånger....konstigt, jag har kollat extra och det är rätt mobilnummer och jag har haft mobilen i fickan hela veckan på ljudlös, och har inga missade samtal..Mareike får ringa upp, för troligen får hon passa på montören. Hon är nämligen helt ledig på tisdagar och jag jobbar ju hela nästa vecka och måste åka härifrån senast 12.15.

CL igår då. Jo Werder förlorade ju med 0-2. Besvikelsen håller sig väl inom gränserna, för jag hade inte trott på vinst. Men när de har i princip öppet mål 3 gånger och missar samt ytterligare 3-4 mycket bra målchanser blir man ju lätt matt. Men som sagt, gör man inte mål så förlorar man. Så enkelt är det. Men backlinjen var ju typ intressant. Prödl som högerback, Frings!! som innerback och Wesley!! som vänsterback! Och så Merte där han skulle vara. Som formation hade de aldrig spelat ihop. Frings och Wesley är inga försvarare. Vilket märktes. Wesley var lite överallt men gjorde trots det jobbet betydligt bättre än Silvestre. Frings lyckades på rött kort. Frilägesutvisning...Prödl är en bra innerback men som ytterback njaaaa fattas ju lite då.

Inga kommentarer: