fredag 3 augusti 2012

Det drar ihop sig

till regn. Det molnar på, är mörkt över Bremen och temperaturen har på kort tid sjunkit 7 grader. Men just idag vill jag inte ha regn....men å andra sidan kommer det nu är går det kanske förbi och är över till 19.00.

Ska nämligen se seriepremieren Werder Bremen II - Wilhelmshaven. Man låter sex av dom unga proffsen spela, dels för att få spelpraxis, dels för att ge U23 en bra start i nya Regionalliga Nord. Så kommer alltså Tom Trybull, Florian Hartherz, Florian Trinks, Felix Kroos, Richard Strebinger och Johannes Wurtz spela. Fast egentligen är väl 3-4 av dom mer att räkna som stammspelare i U23 och inte bland proffsen.

Sköna nyheter från jobbet också. De har strykit mitt dubbelpass och så har jag fått en dag till ledigt. Snällt! De hade en extra gång kollat igenom schemat och sett att andra kunde jobba på dessa dagar. Jag klagar inte :).

Till mamma och pappa: För nästa paket, jag behöver en tub Sasco Aloe Vera, Aloe Rub. Finns att köpa på Hälsokostaffären i stan vet jag och på Coop har jag också sett de. Lägger in en bild på hur tuben ser ut. Det är helt klart det bästa liniment som finns tillsammans med Linnex (använder ett på morgonen och ett på kvällen oftast) men det har jag två tuber av här så det klarar jag mig ett tag på.

Och så har jag till min förtjusning märkt att friidrotten har börjat i OS. Äntligen!

Inga kommentarer: