söndag 12 augusti 2012

Fotboll, fotboll

Så långsamt kör det igång så man medbo lite tur kan se fotboll både fredag-lördag och söndag live :)

Igår jobbade jag först, sen hem och snabbt duscha och äta sen hämtade Benni och Anni upp mig och vi begav oss först till Tag der Fans och väl där mötte vi upp Tim. Tag der Fans är inte är så mycket för oss som bor nära egentligen, mest sponsorer som visar upp sig och så kan man få autografer och foton med spelare. Men det kan vi enklare och snabbare skaffa oss efter en träning.

Sen var det match, Werder - Aston Villa. Slutade 3-3 och nu ser man mer från det gamla vanliga Werder. Full fart framåt men lika fort går det åt andra hållet med mål. Alltså offensivt ser det mycket bra ut, defensivt måste de öva lite mer...

Efter matchen gick vi förbi Werder Imbiss och köpte med oss mat hem. Vi hamnade hos mig där vi åt maten, såg på OS och babblade till klockan var 01.00.

Idag hämtade Benni och Anni upp mig igen vid 12-tiden och så gick vi till Eislabor och åt en glass innan Anni tog S-Bahn mot tåget för vidare färd hem till Köln (hon är inte hemma än förresten, pga att hon måste byta tåg så ofta tar resan närmare 6,5 timmar). Jag och Benni gick vidare ner till Stadionområdet för där spelades idag kvartsfinaler i Africa Cup. Där träffade vi Tim (som jobbade som sjukvårdare) och Sorin. Blev sittande där i över 4 timmar innan vi tröttnade och gick hem. Har precis kommit hem och ska se lite OS innan jag byter kanal och ser Supercupmatchen mellan Bayern och Dortmund. Normalt är det alltid den tyska mästaren som spelar mot den tyska cupmästaren. Förra säsongen tog dock Dortmund hem båda titlarna så då fick Bayern (som kom tvåa i båda) bli motståndare. Naturligtvis hejar jag på Dortmund!


Inga kommentarer: