måndag 27 augusti 2012

Fotbollsveckan inledd

Fint väder idag. Åkte direkt från jobbet och tittade på U23:s träning. Alla unga proffs var också med där UTOM Florian Trinks. Jag tänkte, äh han tränar väl med proffsen (då han ju spelat bra i helgen) och orkade inte ens gå de få metrarna till deras plats och titta (dessutom var U23:ornas träning rolig och intressant). Sen när jag kom hem läser jag att på en presskonferens idag för att presentera vårt nyaste inköp så har Allofs sagt att det kan komma att bli rörelse på transfersmarknaden från Werders sida men inga fler köp utan isåfall sälj/lån. Och genast hoppas jag vekligen att Flo tränade med proffsen! Han är nämligen en av kandidaterna för ett lån och i värsta fall försäljning (men han har kontrakt till nästa år). Han är just nu inte bra nog för Bundesliga men på tok för bra för att för länge hänga i 4 Ligan med U23.

Lenni och Flo som små söta 17-åringar för ett par år sedan när de vann U17 EM.
Lär väl märka det imorgon, är han inte med i matchen mot St Pauli är min nästa favorit borta från Werder.....wääääähhhh. Fast för hans skull vore ju ett lån till en klubb i 2 Ligan rätt bra. Och jag skulle också tycka det om man visste att de kom tillbaks efter lånet. Men oftast är det inte så utan de stannar eller går till en annan klubb.

Förresten var Lenni (som tyvärr är skadad) och tittade på U23 i lördags när de spelade i Hamburg. Inte så konstigt, han bor ju där och bästisen (Flo) spelade ju. Bra då att han både gjorde mål och spelade fram till ett :).

Inga kommentarer: