torsdag 23 augusti 2012

Riktig härlig eftermiddag

En del påstår han blivit fet! Kan inte hålla med! 
Flo T släpar plastfigurer
Jobbade först och det är pest när man jobbat kväll och sen ska jobba dag. Blääää. Direkt från jobbet till Stadionområdet (som förresten officiellt heter Pauliner Marsch)  och se avslutsträningen med proffsen. Mötte upp Benni där. Sen efter den skulle vi till Eislabor och äta glass. Som tur är såg Benni (det är på långt håll och man ser bara fötterna) att några sprang omkring på den planen U23 (och U19, U17) tränar. Han trodde det kanske var U19 men jag kollade på klockan och sa, det är för tidigt, det kanske är U23 trots allt? Enligt werder.de skulle de nämligen bara träna klockan 10.00 idag. Men med U23 vet man aldrig. Har ju liksom varit fel förr....så vi cyklade dit och kollade. Och som sagt, tur var det för det var U23. För dagen även med de 6 proffsen i rätt ålder som just nu inte platsar i truppen till Bundesliga (18 spelare får man bara ta med sig). De sex, Flo, Flo, Tom, Cimo, Richi och Jojo (Felix fick rycka in på proffsens avslutsträning men kommer spela med U23 i helgen) spelade fotbollstennis medan de andra tränade som vanligt. Med ett par dagar är ju också Basti, som tränar med dom för att hålla sig i form. Först övade de passningar med en liten fotboll, sen spelade de fotboll som vanligt men med en rugbyboll innan de fortsätta med en rund boll.

Flo N gör som Flo T :)
Var en rolig träning att titta på och jag fick en hel del bra och roliga kort. Ska ladda upp dom så även de som inte har mig på Facebook kan se dom så fort jag hinner (troligen inte förrän söndag eller början på nästa vecka tyvärr om jag inte hittar lite tid imorgon).

Något försenade (1,5 timme sisådär) fick vi sen vår glass. Jag har åter lyckas glömma min mobil på jobbet och idag orkade jag inte cykla tillbaka eller hade lust att ta bilen bara för det. Så på vägen hem innan glassätandet kollade vi på Rossmann och Rewe om de möjligen sålde väckarklockor (gjorde de inte). För utan mobil har jag ingen väckarklocka. Till slut lånade Benni ut sin då han inte behöver den imorgon.



Vad gör Flo N på taket? Letar fotbollar i ett tätt buskage nedanför.
Imorgon blir det åter direkt efter jobbet U23:s träning, jag kommer dock imorgon ta bilen då jag måste handla efter det och måste bort till Hansa Carée (är för långt för att cykla om man ska släpa flera kassar hem). Sent på kvällen, 20.30 är det ääääääntligen dags för Bundesliga att dra igång. Inte för att vi har haft så värst mycket fotbollsbrist, ser just nu tex Europa Leauge kval mellan Wroclaw - Hannover. Men Bundesliga är ändå Bundesliga liksom. Lördag åker jag och Benni till Hannover och kombinerar hälsa på Mareike med att se Hannovers U23:or (med Kevin) spela mot Oberneuland (som ju är en stadsdel i Bremen). Och på söndag finalen i Africa Cup. 

Inga kommentarer: