fredag 31 augusti 2012

Till slut så.....

Först så var jag och Benni på proffsens avslutsträning. Eftersom det var kort om tid mellan den och U23:s testspel i Habenhausen (bredvid mitt jobb) hängde vi kvar vid Stadion och Benni fotade sig med ett par spelare och så satt vi där och babblade lite. Träffade Yuting med hennes två kompisar (som jag inte vet vad de heter). Hon frågade om vi också skulle till matchen på kvällen och jag sa jag skulle dit. Erbjöd dem skjuts då jag ju vet hur svårt det är att ta sig med buss dit. Och på så sätt fick jag ju sällskap också.

Jag ville ju gärna ta ett kort med Florian Nagel men när vi kom dit var han inte med på plan. Glädjande nog var Florian Trinks det däremot, han är redan fit och inte utlånad! För nu är transferperioden i Tyskland slut! Ska efter detta blogginlägg beställa mig matchtröja.

I alla fall kom Flo N efter ett tag, ställde sig bredvid mig för att hälsa på Werders högsta chef Hr Fischer. Och jag min dumma sten vågar inte fråga honom om ett foto. Kunde slå mig själv med något hårt. Bättre tillfälle finns väl inte?!?!?! Men jag frågade Hr Fischer och fick hans autograf på min väska, alltid nått......

I alla fall så fick jag så reda på att han är lätt skadad. Har problem med låret och tyckte det var onödigt att spela testmatch. Eller som han sa, mot Habenhausen ska de väl klara av det utan mig ;), så där lite med glimten i ögat för han är liksom inte en av stöttepelarna eller har ens en fast plats i startelvan även om hans distansskott är sååååååå läckra. Klarade av det gjorde de förresten, vinst med 6-0.

Sa dock till Yuting och de andra att kommer Flo förbi igen då gör jag det. Frågar om ett foto. Och efter lite här och där, han fick gå förbi två gånger, tog jag mod till mig och frågade. Jag tycker det är lite pinsamt när de är där privat. En sak är när de så att säga arbetar. Men privat försöker man ju lämna de ifred. Men Flo N är ju en av våra amatörer, blir inte så ofta igenkänd och definitivt inte i privata kläder. Jag tror till och med han blev lite stolt och glad för han log väldigt när jag ställde frågan om han kunde ta ett kort med mig fast han var där privat.

Postar kortet så fort jag fått det på mailen från Yuting. Batteriet var nämligen slut i min kamera för jag tryckte henne min systemkamera i händerna och sa varsegod. Jag ser ju hellre matchen än fotar men vill gärna ha foton och hon tyckte det var superkul att fota med en sån kamera. Ska kopiera alla foton och ge dom till henne imorgon.

Inga kommentarer: