torsdag 18 september 2008

12 timmar i en bil

Vår åtta timmars tripp tog 12 timmar. Strax innan Nürnberg tog vi oss 4 km på 1 tim och 45 min. Krypkörandes eller stillastående. Sen kom vi en bit till och då blev det totalstopp i 50 min. Sen tog det ju ett tag innan köerna löstes upp så det gick ju inte så fort.

Och jag och Vicky har kommit fram till att svenska bilar är inte gjorda för att köra på tyska autobahn. Och då kör vi båda ändå tyskt märke (Audi resp Mercedes). Får både hennes och min bil har råkat ut för loss skakade plastdelar som vi fått meckat ihop. Nu var det min tur. Någon skyddsplast under motorn som lossnat i framkant. Men gick att dra till den och den höll sen genom hela resten av Tyskland och ner till Innsbruck. Vi börjar bli bra på att mecka bilar!

Åkte förbi avfarterna till Erfurt och Oberaudorf. Dessutom väldigt nära Allianz Arena som var helt upplyst. Vi spekulerade på om inte de kanske visade CL-matchen Steaua Bukarest – FC Bayern München på storbild eller nått? Eller så kanske den alltid är helt upplyst?! Coolt i alla fall. Ja jag vet jag är lite fotbollsnördig ibland. Varför just Erfurt och Oberaudorf är coolt kan ni ju fundera på….. ;) ni kan få svaret om någon dag eller så….hahahaha

I alla fall halv tolv anlände vi Innsbruck. Nu ska jag bara publicera det här och sen sova!

1 kommentar:

Tylko Vicky po Polsku sa...

VI bra på att meck?? hahaha..jag kan bara framföra attt "Jossan, det har lossnat där framme" sen ser jag ut som en dum blondin som väntar på att det fixar sig :P