torsdag 25 september 2008

Lämnat plasma på väg mot tyskaprov

Först var vi och kollade på en lägenhet som dock visade sig vara en etta?! Hur man kan utannonsera den som en tvåa fattar jag inte!

Sen direkt till Plasmacentret och lämna plasma. Där frågade de om jag förstår tyska. Ja sådär sa jag. Så då bytte tjejen som jag hade till en kille som kunde engelska. Sa dock till honom att jag förstår om du pratar högtyska. Det var visst jättekul för alla började gapskratta så sa han; jag kan inte prata högtyska jag är en tiroler. Haha okej hoppsan då! Men det gick bra med engelska. Eftersom det var min första gång gick han igenom hela maskinen och så med mig och vad man kan känna osv.

Nu är jag hemma för ett snabbt mellanmål. Ska om 10 min åka till UNI och skriva tyskaprov för att se om jag är anmäld på rätt nivå på min språkkurs. Efter det ska jag hämta upp Vicky och så ska vi kolla på en till lägenhet.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Are you planing to study and move to IBK or just frequenting a language course?! Cool idea anyways! Hugs!

Tasja sa...

Just for a language course. Will go home again after the winter.

Unknown sa...

This is cool anyways :)