onsdag 3 september 2008

Ännu mer bilproblem

Blir jag galen på bilen snart eller. Fast den kan å andra sidan inte rå för det. I alla fall var och bytte till vinterdäck idag och märkte när jag körde sen att bilen drog till höger och att det skakade i ratten. Men jag var tvungen fixa en del saker så jag gjorde det innan jag åkte tillbaka till däckfirman och bad dem titta på däcken igen för något är fel.

Jaha upp med bilen igen och av med ett framdäck. Jodu sa killen, det här däcket är slut. Jaha, sa jag så trist. Ja däck måste jag ju ha. Du har en fyrhjulsdriven bil va? Ehhh jaaa. Då måste du byta alla fyra däcken. Stööööön. Jaja jag har ju inget val. Men sen när de tog av fler däck var det ett till som var helt slut så även om jag hade haft en tvåhjulsdriven och bara behövt byta två däck hade jag nog inte vågat låta bli att byta alla fyra faktiskt.

Men ytterligare nästan 5000 kr oförutsett.....vad bilens nya reparationer kommer gå på har jag ingen aning om. Men ett par tusen lätt.

Och till råga på allt jävla skit sänds Tysklandsmatchen INTEViasat Sport utan på Canal + Sport. Eller på ARD. Ingen av dom kanalerna har vi här. Jag ska ringa min bror och höra om han möjligen har Canal + men jag tror inte det. Just nu går allt emot mig. Men nästa match sänds på ZDF och då hoppas jag att också Viasat sänder den för så var det sist.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja bilar är roliga. Bara kostar massa pengar. Men jävligt bra att ha när man ska förflytta sig. När drar du nu söder över?