fredag 26 september 2008

Jag har sovplats i natt i alla fall...

Det har typ krånglat hela dagen. Först skulle vi äta på gymmet innan vi åkte. När vi kom dit och redan hade beställt dricka då talar hon i baren om för oss att kocken hade redan gått hem så vi kunde bara få tonfisksallad eller toast. Så Vicky tog sallad och jag toast. Sen väntade vi, och väntade och väntade. Efter 30 min hade Vicky i alla fall fått sin sallad. Efter ytterligare 10 min kom min toast. Så 1 timme sena kom vi iväg från Innsbruck.

Sen väl framme i Oberstdorf så körde vi till fel hotell för istället för att boka ett rum där hade de bokat ett utanför i Oberstdorf-Tiefenbach. Jaja till slut hittade vi rätt hotell, ja då visade det sig att de hade bara fixat ett enkelrum så jag kunde inte bo där. Annars skulle ju jag betalat till för en person till bara. De hade visserligen fler lediga enkelrum men till det hutlösa priset 90Euro per natt!!

Åkte till backen där vi missade nästan hela provomgången. Gjorde dock inte så mycket vi fick ju se själva tävlingen. Men det är 85 starter och på det vindpauser så först 22.30 var tävlingen slut. Och nu skulle vi leta boende åt mig....kul.....

Halva stället är typ stängt pga lågsäsong. Vi var förbi en massa gasthaus inne i Oberstdorf men dom vi fick tag på personal på var alla fulla. Till slut åkte vi till orten (byn) Vicky ska bo i och letade. Där hittade vi till slut ett rum men bara för inatt, sen är det bokat. Hyfsat pris också 49 Euro inkl frukost. Iof är rummet gigantiskt och jag har även internetuppkoppling. Det är jag mest glad över!! Synd nog måste jag ju checka ut vid lunch imorgon.... Jag har ett litet kök, superstort rum med både dubbelsäng och tvsoffa. Nice!

Hoppas vi hittar något till imorgon också bara. Annars blir det bilen ;)

Har egentligen noll lust att parta men vi åker in till Oberstdorf och kollar läget. Klockan är ju redan halv tolv så det blir kort hoppas jag.

Inga kommentarer: