lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen by moi

H.E.A.T - 1000 miles
En helt okej hårdrockslåt. Kommer vara i topp men tror inte den vinner.

Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
CaraMia var bättre och han vann inte med den så näe Hope & Glory räcker inte ända fram.
Men en radiohit blir den lätt.

Alcazar -Stay the night
Klar vinnarchans och min favorit! Bra show.

EMD - Baby, Goodbye
Hur kunde de välja denna dåliga låt? Och showen är en katastrof!

Molly Sandén - Så vill stjärnorna
Sömnpiller, bra låt för toapaus.

Agnes - Love, love, love
Inte min stil alls. Kanske kan få lite idoltittarröster även om jag tror Måns och EMD får fler än Agnes.

Malena Ernman - La Voix
Cool låt, spelbolagens favorit. Kan mycket väl vinna.

Emilia - You´re my world
Ingen låt jag minns alls.

Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
Låten är okej, dock ingen schlager och sångerskan ger mig rysningar (och inte av välbehag....)

Sofia - Alla
Kanonlåt. Om den hade representerat Grekland.....

Sarah Dawn Finer - Moving on
Fin ballad men inget att sända till Moskva

Inga kommentarer: