lördag 7 mars 2009

Min 50 lista - redan klar!!

Men jag hoppar utmana någon. Jag följer inte 5 bloggar från folk jag känner och okända människor vill jag inte utmana.

50. Jag har varit fotbollstok sen 1982. Då vann Italien VM i Spanien och jag var helt förtjust i Paolo Rossi
49. 1986 var det Danmark och Danish Dynamite som hade mina sympatier och det höll i sig ända till EM 1992 när de vann oväntat.
48. Tysklands landslag har jag gillat sen 1990 och VM i Italia
47. Jag har haft häst i 23 år i rad
46. "Alla" gissar min ålder till 25-26 år. Jag är född 1967!!! (nu svimmade några) :D
45. Jag avskyr varma drycker
44. Jag har noll koll på kändisar och mode, jag kör min egen stil
43. Jag sminkar mig kanske 1 gång i veckan högst (för lat för att göra det bara för att gå till jobbet och sätta på smink för att gå och träna kommer aldrig hända!)
42. Jag gillar språk och har läst italienska, spanska, tyska och engelska. Dock har jag svårt för det men tycker det är kul
41. Jag hade en gång över 1 miljon på mitt bankkonto (men sen drogs skatten.....så ungefär hälften blev kvar)
40. Jag är alldeles för godtrogen och har blivit rejält lurad på pengar flera gånger
39. Sedan dess litar jag inte på någon
38. Jag gillar mina syskon och vi gör gärna saker ihop men det kan gå långt mellan gångerna och vi har inte regelbunden kontakt
37. Jag är dålig på att ringa min vänner (tur de har överseende)
36. Vi flyttade i snitt vartannat år när jag var liten så jag har inga barndomskompisar kvar
35. Jag hatar mina gamla skolkamrater från högstadiet
34. Jag stortrivdes på gymnasiet
33. Jag är djurtokig och har/har haft; vandrande pinnar, fiskar, hamstrar, kaniner, häst, katt, undulater, zebrafinkar,
32. Jag gillar att vara ensam
31. Sprit är inte gott. Sprit dricker jag bara för att bli full (vilket å andra sidan inte sker ofta på ett år)
30. Jag har varit otroligt flygrädd och vägrade att flyga i många många år. Numera gillar jag det!
29. Trots flygrädslan kunde jag tänka mig bli pilot
28. Jag är inte rädd för sprutor eller blod men tycker det är jätteobehagligt just när snittet inför en operation läggs, så då blundar jag alltid om man ser det på TV tex.
27. Jag tror inte på Gud men jag tror på Karma
26. Är en bokmal.
25. Jag är jäkligt bra på att argumentera
24. Storstäder är inget för mig
23. Jag är inte rädd för att resa ensam och klarar mig bra även när det krånglar till sig
22. Jag avskyr människor som inte kan passa tider
21. Jag äter inga skaldjur
20. Jag förlåter eller glömmer aldrig!
19. Hämd är bra!
18. Dans är inte min grej
17. Jag har haft en hemsida med "blogg" sedan 1998. Tyvärr fattade jag inte man kunde tjäna pengar på det....och nu bloggar ju alla....
16. Både min bror och min syrra tävlade på hög nivå (hockey, fotboll resp hästhoppning) som unga men jag ha aldrig haft deras talang
15. Jag ogillar värme och reser inte på badsemestrar
14. Semester = sportupplevelse/sportresa
13. Jag har alltid min semester på hösten. Har aldrig haft en sommarsemester
12. Jag började jobba direkt efter gymnasiet som 18 åring
11. Jag gillar att handarbeta
10. Jag avskyr att köpa skor
09. Svensk fotboll har aldrig varit min grej med ett stort undantag! Tommy Svensson och hans landslag under EM92 och VM94
08. Enda svenska fotbollspelaren jag gillar är Markus Rosenberg
07. Jag är hockeyfantast med även om det mildrats med åren
06. Min drömresa är Hurtigruten
05. Jag gillar egentligen inte människor (naturligtvis finns det ju vissa undantag men rent generellt gillar jag inte människor)
04. Min drömman har Clemens Fritz ansikte, ögon och frisyr, Per Mertesackers längd, Simon Rolfes ben, Bastian Schweinsteigers kropp, Lukas Podolskis fotbollskunnande och nån NHL-stjärnas lön...hahaha
03. Jag har mitt jobb för att jag tycker det är kul
02. En bil är en sak som ska ta mig från punkt A till punkt B utan att krångla
01. Jag anser de flesta kändisar/idrottare/skådespelare/musiker är grymt överskattade och förbaskat otrevliga utan orsak. Glöm inte att det är era fans som gör er till just det ni är och ger er möjlighet hålla på med det ni gör OCH tjäna bra pengar på det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken lista. En hel del av punkterna visste jag om men många var helt nya.

Åsa sa...

Intressant läsning. Nickade instämmande på några punkter.

Vicky M sa...

=)gloem ite fraaga om blogginlaeggen.