söndag 29 mars 2009

Sommartid

Inatt skulle man ha ställt om klockan. Glömde jag! Nu gjorde det inget, jag har ingen tid att passa förrän klockan 18.00 ikväll då jag ska på Body Pump. Så att jag trodde klockan var 11.00 när jag vaknade och den egentligen var 12.00 gjorde inte så himla mycket.

Men det är härligt att det nu blir ljusare en hel timme på kvällarna. Man är iof inte lika beroende av det när man inte har 2 hästar att rida på kvällarna men det är ändå skönt. Hela dygnet blir på något sätt längre när det är ljust länge. Speciellt för mig som oftast sover halva eller hela dagarna (pga att jag jobbar mest nätter). Än känns det dock inte som vår, vi har mycket snö kvar och så sent som i förrgår fick vi nästan 1 dm nypåfyllning av snön. Men nästa vecka kanske det skulle bli upp mot 10 grader varmt och isåfall går det fort.

1 kommentar:

Åsa sa...

Glömde oxå att ställa om klockan. Upptäckte det först nu när jag startade datorn som hade ställt om klockan automatiskt...Vilken tur, annars hade jag nog inte märkt det än på ett tag.

Oj, snö... Här har vi sol och +8 grader...