torsdag 12 mars 2009

Spårlöst försvunnet

Nu har jag på mycket kort tid lyckats tappa bort:

1. En souvenir jag köpte i Kiel - jag vet så långt att jag hade den i en liten vit påse i bilen.
2. Mina skoinlägg. Jag vet exakt vilken väska jag packade ner dom i när jag åkte från Innsbruck.
3. Skattemärket till min bil. Jag hade det med mig förra veckan för att sätta dit det men då var det för kallt. Vad det sen tagit vägen vet i tusan?!

Och tro mig jag har letat som en galning efter alla tre sakerna. Får väl kalla in det tunga artelleriet! Mamma! Mammor hittar alltid allt.

Fast å andra sidan letade jag typ ett halvår efter min cykelnyckel. Jag visste precis att den hängde på en nyckelhållare. Men jag hittade inte den! En rätt stor rund platta. Jag var tom ner i källaren och tömde ALLA kartonger ifall jag glömde packa upp den när jag flyttade. Nu när jag kom hem i februari och öppnade mitt städskåp för att lägga in nått då hänger den där, långt ner på en krok! Tro mig jag har tittat i detta skåp många gånger! Både när jag letat och till vardags, utan att se den.....fattar inte hur jag missat den!

Börjar tro nån driver med mig......

Inga kommentarer: