onsdag 14 januari 2009

En krångelfri värld

Hur härligt vore inte det?

Min bror får veta först på fredag om han får semester. Först var han ledig de dagarna som behövs för att följa med mig hem men så fick han nytt schema och så måste han ta ledigt på två av dom. Hans chef såg inte jätteglad ut idag när han bad om semester med kort varsel (17 dagar före).

Sen de där biljetterna som är på vift. Jag beställde dom 1 månad innan och trodde det skulle vara lugnt. Nu är det snart bara 14 dagar kvar och inga biljetter än. Jag har alltså köpt dom av ett företag så jag tror knappast de blåst mig (även om det är via ebay).

Men jag köpte också tex en tröja via ebay och den tog över en månad på sig på posten (ej paket, den gick som brev). Jag hann både efterlysa den hos säljaren, få pengarna tillbaka och återgöra affären på ebay när den dök upp. Kontaktade så klart säljaren så jag fick betala den igen.

Men nu går ju inte det så bra med biljetter. Dyker de upp för sent så är det liksom kört.

Nästa gång jag ska på en match (troligen Tysklands VM-kval mot Azerbadjan i september) ja de biljetterna borde jag väl typ inköpa nu! Om det hade gått.....de är inte släppta än.....dessutom har en en testmatch någon dag innan mot Sydafrika och den matchen går i Hamburg och VM-kvalet i Hannover. Man kanske ska ta båda? Det är ju inte så långt emellan.

Så det lovar jag, skiter det sig nu för min bror på något sätt, ja då får han följa med i september!

Nu är det bara och vänta och se om saker löser sig eller ej......

Inga kommentarer: