måndag 26 januari 2009

Tennis den vita sporten?

Det är ju så tennisen brukar beskrivas. Men den har en svart baksida. Är jag förvånad? Nej, inte alls. Jag behöver bara gå till de två sporter jag är involverad i "bakom fasaderna". Både i backhoppningen och hästsporten förekommer exakt samma skit. Jag tycker det är otroligt synd att de som beter sig som svin skyddas, av både förbund, press och sponsorer. Visste fler fans av sporten vilka som sabbar så skulle många topplistor se helt annorlunda ut!

I min värld hör sådana utövare inte hemma på en idrottsarena. Men jag har kanske en på tok för hög moral?!

Tyvärr finns det väl inte en enda sport som är "ren". Tur nog finns det än vissa utövare som är det i alla fall. Gäller bara att man också lyckas få reda på vilka som är det och vilka som ska bojkottas.

Inga kommentarer: