lördag 31 januari 2009

Österrikare vilket tattarpack!

Ja som ni läst gick det ju åt helvete imorse. Jag är så rasande jag skakar när jag skriver det här över 14 timmar senare. Jag blev argare och argare ju fler kilometer norrut vi kom!

Han kommer halv nio, slänger en blick i det halvt utpackade rummet och säger, det ser rent ut! När vi ska byta pengar mot nycklar DÅ HAR GUBBJÄVLEN INGA PENGAR!!!! Fast jag i minst 5 mail sagt vi byter PENGAR mot nycklarna. Nä jag sätter in dom på ditt konto, det är bättre. Bättre för vem? Inte fan för mig i alla fall! Och kommer jag ens få dom? Han visade ju idag att han inte går att lita på. Och även om jag får dom tar en utlandsbetalning 10 BANKDAGAR dvs 14 DAGAR. Tidigast 16 februari har jag dom! Och det är OM dom sätter in dom på måndag.....

Jag behöver de där 600E för att komma hem! Och för att leva hemma tills min lön kommer! Jäkla tur jag hade lite pengar på ett konto så jag kan tanka bilen. Men vad jag ska leva av = köpa mat för det undrar jag ju. Tur nog har jag bakluckan full i kattmat så de behöver inte svälta i alla fall!

Tror han att den dumma jäveln dvs jag, kan man blåsa för hon ska till Sverige? Han visade ju idag att WITTE IMMOBILIEN kan man inte lita på! De bryter överenskommelser hur som helst!

Då har han mött fel person. Jag är långsint som få och hämnd är mitt ledord! Och det är inte bara pengarna, han har sabbat min Bremenhelg också och straffet för det är fan i mej arkebusering!

Vad är det för fel på österrikare? Är de inavlade hela bunten? Den genen som ger etik och moral den har dom då fan inte. Vare sig det är arbetsgivare, grannar, hyresvärdar eller annat löst folk!! De ljuger, går inte att lita på, försöker blåsa en och bryter avtal hur som helst!

Men han ska få, om jag så personligen måste ner dit och vara obekväm, fast jag helst inte ens vill sticka in en lilltå i det där jävla landet något mer!

Nu har jag inte tid vara arg här längre, måste skriva ett mail till Pissmyran, inte för att de har brytt sig i att svara på mail från mig förr. Men om de är rädda om sitt företags varumärke är det nog bäst de tar det som står i mailet i jävligt noga beaktning!

3 kommentarer:

Vicky M sa...

nu ska vi kanske inte sätta alla österrikare under en tag, fast vi är arga <3

Tasja sa...

Jag ska ändra mig om den dagen kommer då jag träffar EN vettig österrikre.....

Anonym sa...

Jag är österrikare. Rövhål finns i alla länder. De flesta jag har träffat på är stränga men godhjärtade och trevliga.