onsdag 26 augusti 2009

Bastu

Vi är nu på dag 6 i tropisk hetta inomhus. Igår toppade vi med över 29 grader. Kylaggregatet är sönder, inga reservdelar finns för det är så gammalt, datorerna står ej i serverrum och bidrar till hettan (och inte mår de bra heller). Jag är ju kreativ så igår byggde jag en ställning utanför "korvluckan" satte dit en fläkt så vi får in liiiiiite frisk luft. Sänkte temperaturen igår med 0,3 grader i alla fall. Nyss var i alla fall chefen in och sa det är på gång. Vad DET nu betyder. Annars har ju alla järnaffärer, större varuhus osv små portabla kylaggregat man kan köpa.....eller så får vi göra som jag sa, vi får alla köpa oss ett personligt och ha med oss. Eller så vill de se oss jobba mer lättklätt kanske??? Som på Hooters.

Fick åka en snabbis till Borlänge på förmiddagen. Mina lysrör till akvariet pajjade och på djuraffären i Falun har de inte min modell så jag fick ta mig till Borlänge. Det är samma kedja så det är konstigt inte Falun kan ta hem och ha likadana lysrör. Men nu är det nya fina rör i akvariet. Får kanske köpa mig två till och ha hemma i reserv. Dyra rackare är det bara.

Inga kommentarer: