lördag 15 augusti 2009

Haft besök och fullt upp

Har haft fullbokade dagar när min syrra och man varit här. Igår när jag vaknat så stack jag iväg och tränade medan dom var och fikade hos andra kompisar. Sen när de kom tillbaka så inväntade vi Lena och gick sedan till Rådhusgården och mötte där upp Sussi och Linus. Jag hade för en gång skull kameran med mig men har inte hunnit föra över några kort, så bilder kommer seeeeeen.... Vi satt där hela kvällen innan vi gick hemåt. Jag slog inte ens på datorn när jag kom hem, slötittade på lite TV innan jag la mig.

Idag hann jag städa lite snabbt innan vi gick ner på stan. Fikade på Bryggcafeét och Dennis köpte lite energibars och sånt, han ska cykla Vasaloppet imorgon. Jag lämnade dom på stan för de skulle äta lunch, jag var dock tvungen gå hem och förbereda mig inför jobbet och här sitter jag nu till 23.00. De har åkt vidare mot Sälen då loppet börjar tidigt imorgon.

Friidrotts VM har dock börjat så vi ser på det och har det än så länge ganska lugnt och skönt. Men lär väl ändras, det är sista helgen före skolstart här och det brukar vara = stök och bråk. Men har jag tur hinner jag hem innan det sätter igång.

Stormöte i Bundesliga idag. Bayern München - Werder Bremen 1-1. Bremen tog ledningen genom Messi men tyvärr kvitterade Mario när det var en kvart kvar. Fast det är ju kul för honom att han fortsätter göra mål även i "FC Hollywood" (han öste ju in mål i sin gamla klubb Stuttgart). Såg matchen på jobbet på liten livestream ruta men ska se reprisen imorgon på TV. Basti var tillbaka i laget efter skada, dock saknades Naldo men genast blev det lugnare och säkrare i försvaret. Imorgon är Bremen med i någon liten turnering i Berlin där de möter RSV Eintracht 1949 e.V., BFC Preussen Berlin och VfB Hermsdorf. Det hela börjar 14.00 och jag gissar man mest luftar b-laget.

Matchbilder Bayern - Bremen

Basti S och Clemens (der gör ont ibland att spela fotboll)
Mario (gör mål)
Boro & Merte (2 metersmännen)
Tim, Mario, Basti

Inga kommentarer: