söndag 9 augusti 2009

Bättre idag

Betydligt bättre på jobbet idag. Inte för att vi hade mer personal varken inne eller ute. Men söndag eftermiddar är oftast lugna. Folk håller sig hemma och kommer inte i bråk med varandra och behöver vår omedelbara hjälp. Dessutom är jag ledig imorgon (och jag kommer inte ha mobilen på så de kan få tag på mig) så känner mig mycket mer tillfreds nu ikväll.

Sen gör jag nätter nästa vecka, skönt det med.

Imorgon står på schemat: städa, träna, förhoppningsvis kolla in nya lgh (note till mig själv, kom ihåg kameran!!), skicka Traderapaket, laga matlådor, få till Ipoden med filmer och allt och SOVA UT!!

Missade vem som vann i Hiza idag, försökte följa på jobbet men hann se första halvan bara. Men kollade nu och såg att Simi vann. Då är Åsa glad i alla fall som varit på plats i Hiza för första gången. Grattis Schweiz och Simon Ammann.

Så här ser Bundesligatabellen ut efter första omgången (vilket inte säger något alls):

Plats-Lag-spelade matcher-målkvot-poäng
1 Wolfsburg 1 +2 3
2 Frankfurt 1 +1 3
3 Schalke 1 +1 3
4 Dortmund 1 +1 3
4 Hertha BSC 1 +1 3
6 M'gladbach 1 0 1
6 Bochum 1 0 1
8 Leverkusen 1 0 1
8 Mainz 1 0 1
10 FC Bayern 1 0 1
10 Hamburg 1 0 1
10 Freiburg 1 0 1
10 Hoffenheim 1 0 1
14 Bremen 1 -1 0
15 Nürnberg 1 -1 0
16 Hannover 1 -1 0
16 Köln 1 -1 0
18 Stuttgart 1 -2 0

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja, var absolut nöjd med gårdagen! :) Och vi hade perfekta platser till prisutdelningen, mitt framför podiet. Längtar redan till Einsiedeln nästa helg. Ska ta och skriva ihop en redogörelse om helgen till bloggen oxå.