söndag 9 augusti 2009

Vill ha SEMESTER NUUUUUU!!

Hoppsan jag missade visst helt att stackars Prödl fick rött kort i slutet av matchen märkte jag när jag såg den sen igår kväll igen när jag kom hem. Han hade ett gult kort sen tidigare i matchen och i slutet så krockade han med målisen och fick sitt andra gula och därmed också rött. Helt felaktigt enligt mig och kommentatorerna.

Han sprang mot mål tittandes på bollen som kom i en hög lobb, hade hela tiden ögonen på bollen och krockade därmed lätt med målisen som ramlade men inte hårt utan kunde tex hålla kvar bollen. En spelare från Frankfurt puttar då omkull Prödl som inte gör något alls utan reser sig och står still. Båda får gult och Prödl därmed rött. Lite väl hårt dömt att han med ögonen på bollen lätt slår ihop med målis får gult men men....

Ytterligare ett skitpass på jobbet igår. Jag gillar mitt jobb till 99%, jag gillar stressen, det höga tempot som helt plötsligt byts av med några stunder totalt stiltje för att igen på 1 s braka loss. Men som det är nu, när det aldrig finns tillräckligt (ehhhh jag skulle vara glad om jag hade EN polis att skicka) med poliser att skicka på jobb. Att ständigt ha skitförbannade, förtvivlade och rädda medborgare i luren för att det ska sparas, sparas och sparas det tär på en. Lägg sen till att vi är underbemannade som fan (vi ska vara 38 st vi är 24 st men då räknas även de långtidssjukskrivna och föräldralediga in) vi är minus 11 personer!!!! Dessutom har vi en arbetsmiljö som är underkänd av Arbetsmiljöverket men som inte åtgärdas och vi lever under ständigt hot att flyttas till annat län. Då tar det emot att gå och jobba. Rejält!!! Och jag är ingen som klagar i första taget. Men nu har även jag fått nog.

Det måste få kosta att ha ett samhällsskydd. Men tydligen inte. Alltså missnöjda medborgare finns det alltid men när man själv sitter och håller med den som ringer då är det tungt. Igår rådde jag en (fast vi inte får) att ta saken i egna händer så gått det går. Sa till henne att har du inte en elak hund du kan låna och släppa lös och lite andra saker vi inte ska skriva här ;). Hon hade stora problem, var jätterädd och jag kunde inte ge henne den hjälp hon hade rätt till. Jag uppmanade henne också att skriva ett mail till Länspolismästaren. Har jag börjat gjort med alla som jag får i luren jag inte kan hjälpa. Det är faktiskt hans ansvar inte mitt. Hoppas han dränks i mail. Men som vanligt får de väl goddag yxskaft svar tillbaka (som han gav i pressen när han hade chattstund med allmänheten).

2,5 vecka till friheten! SEMESTER!!!

Inga kommentarer: