måndag 17 augusti 2009

Mitt djurantal minskar ännu mer

Nu har jag bara en häst kvar. Idag har jag gett bort Galax till hennes fodervärd Ida Lindh. Galax var idag till MK och blev äntligen friskförklarad. Så idag har jag skrivit ut ett överlåtelseavtal med "riktigt" ägarbyte på onsdag så Ida hinner bestämma sig för om hon vill ha kvar Agria eller byta till annat försäkringsbolag på henne. Hon är så lågt försäkrad så det gör inget om hon byter.

Så nu har jag bara en katt och en utlånad häst kvar som jag äger förutom alla mina fiskar som inte minskar, tvärtom de ynglar av sig som tusan.
Men det känns helt rätt för Galax, hon har hamnat där hon ska vara. Bättre ny matte än Ida kan hon inte få. Där ska hon få stanna resten av livet säger Ida och det tror jag också på om inte något väldigt inträffar som inte Ida kan styra över. Har bett om att jag ska få en rapport någon gång om året.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du håller på så där kommer du inte ha några djur kvar.