tisdag 4 augusti 2009

Lugn dag idag, fullbokad dag imorgon

Natten var full av jobb. Inte övermycket men så vi hade att göra hela tiden fram till 04.00 i alla fall. Hade klockan på ringning vid lunch som vanlig efter sista natten men klev inte upp förrän två timmar senare. Precis när klockan ringde kom Julia och la sig på mig och sov och jag ville inte putta bort henne så jag log och slöade, läste lite och sen när hon sovit klart gick vi upp.

Tagit det lugnt idag men imorgon måste jag upp tidigt. Måste ner på stan och fixa lite ärenden bl a biblioteket så jag inte får påminnselse avgift. Köpa creme fraiche och annat till en god kycklingryta jag hittat recept på. Träna ska jag försöka hinna med, har inte gjort det på tre dagar för all vaken tid i stort sett har gått åt till att städa och rensa ur min lägenhet inför flytt och visning. Sen måste jag igen göra en slutputs igen (ta bort kattlådor och kattmaten, gå ett varv med dammsugaren mm) inför lgh visningen som är klockan 17.00. Före det kommer mina föräldrar hit så vi kan flytta på katterna medan visningen är. Om jag hinner hoppas jag kunna städa akvariet på förmiddagen eller tidig eftermiddag också.

Sen efter lgh visningen kommer Anna från Uppsala hit och vi ska ut och äta god mat på Harrys är ju två för en på onsdagar. Ska bli kul, var urlängesedan jag partade lite. Om vi nu alls partar, jag ska ju jobba dagen efter men börjar inte förrän 14.45 i alla fall.

Har hittat en kul sida, eller kul och kul vanlig tapetaffär men de skicka ut två prover gratis på 1 meter var och av det kan man ju göra fiiiiina tavlor eller annat. En gjorde om en bordsskiva med tapetprovet, blev jättefint. Men de har tusentals tapeter. Svårt välja ut två! Sitter och kollar igenom lite då och då men har svårt bestämma mig.

Inga kommentarer: