fredag 28 augusti 2009

Ryggskott??

Så här ont har jag aldrig haft! Jag kan inte räta ut ryggen för musklerna bara krampar. Men vad har hänt? Jag vaknade så här och har vad jag vet inte legat konstigt, gjorde inget spec igår som tar på ryggen. Var ner i tvättstugan nyss och gick som en krokig gammal gubbe. Kunde inte stå rakt upp och ner utan nu hade det låst sig i framåtläge. Pinsamt. Gå kan jag bara göra med myrsteg. Ser ut ungefär som på bilden....

Vetekudde, varm vattenmassage, Ipren och Aloe Vera Liniment hoppas jag löser detta. Jag ska fasen jobba idag också!

Jag skulle nog inte ha varit så envis och kört det där konditionstestet. Men då var det inte så illa. Utan det mer normala ryggstelontheten jag kan få ibland. Men det jag har nu överträffar det mesta. Å andra sidan säger all rekomendation att man ska motionera och röra på sig när man har ryggskott för att läka det så fort som möjligt.
Ska ner i tvättstugan igen om 10 min så det är dags att börja försöka ta sig ur soffan och få kroppen i upprätt tillstånd. Det tar ett par minuter, tro det eller ej!

Inga kommentarer: